Дело в том, что 12 июля 2018 г. группа народных депутатов во главе с Ириной Сысоенко, заместителем Главы Комитета Верховной Рады Украины по вопросам здравоохранения, зарегистрировали законопроект «О внесении изменений в Закон Украины «О лекарственных средствах» по обеспечению экономической конкуренции и защите прав пациентов при осуществлении розничной торговли лекарственными средствами» (регистрационный № 8591).
И, конечно же, стартовала дискуссия относительно будущего системы и структуры лекарственного обеспечения населения Украины через аптечную розницу. И даже, некоторые коллеги высказывают мнение, что в Украине существует монополия на рынке аптечной розницы.
Ирина Сысоенко пишет: «Цей липень стане початком нового життя українських аптек! Законопроект, який зробить аптечну галузь у нашій країні дійсно європейською, вже зареєстровано (номер 8591). І восени він має бути прийнятий одним з перших! Чому? Тому що мережеві структури, які в Україні ще й досі називаються аптеками, насправді лише паразитують на бідах людей та слабкості держави. В країнах Європи ви не знайдете таких структур-паразитів! Німецькі, французські, італійські та інші європейські аптеки функціонують зовсім не так, як в Україні.
Наприклад, у Німеччині власником аптеки може бути фармацевт, він має право відкрити три філії аптеки і не більше. Італія дозволяє одній особі бути власником лише однієї аптеки. Подібні правила діють у Франції, Іспанії, Латвії та у інших європейських країнах. Держави на рівні законів забороняють створення аптечних мереж. Тому у Європі ціни на ліки нижче і якість фармацевтичних послуг вища. Причому аптечний бізнес ще й жорстко контролюється державою – за порушення встановлені відчутні штрафи. Так маємо зробити і в Україні. Мають бути реальні аптеки, а не мережі для викачування грошей з людей!»
Иван Демченко пишет: «Кто-то очень не взлюбил сетевые аптеки. 1) цена в сетевых - ниже чем в единичных аптеках. Прибыль сетей идёт от количества проданного товара. А если аптека одна - прибыль сформировать тяжело. 2) Государство контролирует цены устанавливая граничные наценки. Будет ли государство контролировать цены в аптечной сети или в единичных аптеках - нет разницы. 3) после принятия закона - аптечные сети будут раздроблены на ФОПов с фарм.образованием. Это ударит по маркетингу аптечных сетей. 4) Качество ЛЗ - никак не зависит от того, аптечная сеть или единичная аптека. Это вопрос внедрение надлежащих практик и т.д., а не форм собственности».
Віктор Чумак «у разі, коли сотні ФОПів об'єднані назвою, маркетенгова угода укладається з власником назви. Вартість маркетенгової угоди кладеться на оптову ціну - це азбука. Тут є ще одна деталь, Ви праві у тому, что аптеки, які об'єднані у той чи інший спосіб мають нульові прибутки по бугалтерії, оскільки все решта іде налом. Склалася абсурдна ситуація - меньше 30% аптек приймає участь у Державні програмі "Доступні ліки" де передбачена реімбурсація, а це сігнал, що буде робити Держава з 2020 року, коли вступить у силу весь Закон про держфінгарантії? А там має відшкодовуватися вже не 23 молекули, а сотні. Дивись висновки АМК України».
Алена Романовская «Никто не мешает государству регулировать /контролировать цены и сейчас. Что это за детская болезнь - в высоких ценах виновата розничная торг. Точка. Установите референтные цены и все:)».
Віктор Чумак «Ви прави, Держава не виконує свої обов*язки і іде на поводу у теньового бізнесу, починаючи з Євроблях. На "Доступних ліках" встановили референтні ціни і що толку. Мова іде про те, що сьогодня виробник не може реалізувати дешеву продукцію, її просто роздріб не бере без відкату (маркетенгова угода), як що ще рік назад можна було б домовитися на 20% від обсягу реалізації, то зараз ни нижче 35%, а куди я покладу ці 35% - на свою оптову ціну, а далі (називається мультіплікатор підвищення цін) - оптовик + 10% та родріб до 25%, але вже на підвищину вартість ліків. Держава винна у тому, що ліцензується торгівля ліками, тоді як у світі - ліцензується аптечна діяльність, а це вже мінімум 4 виду послуг: торгівля, фармацевтичні послуги при обслуговуванні рецепту, фармацевтична (долікарська) допомога при самолікуванні відповідно до затверджених в Україні протоколів провізора і саносвіта населення щодо профілактики. в Україні стало модно не виконувати законодавство. …Влада само по собі - бізнес сам по собі».
А ВОТ НЕСКОЛЬКО МАТЕРИАЛОВ «ЕЖЕНЕДЕЛЬНИКА АПТЕКА»:
- «Монополізація аптечних мереж: наслідки та перспективи», Виталий Пашков, доктор юридических наук, профессор («Еженедельник АПТЕКА» № 26 (1147) от 9 июля 2018 г.).
- «Відпуск ліків не повинен будуватися за принципом «продажу батонів» у супермаркеті — Ірина Сисоєнко» («Еженедельник АПТЕКА» № 28 (1149) от 23 июля 2018 г.).
- Коментар Аптечної професійної асоціації України з приводу запропонованих нардепами змін щодо ведення аптечної діяльності, 25 июля 2018.
- Лев Брагинский: «Монополизация фармрынка Украины — состоявшийся факт»,
директор фирмы «Эскулап», 26 июля 2018 г.
А КАК ДУМАЕТЕ ВЫ, КОЛЛЕГА?
Фармацевтическая Ассоциация Lege Artis, 27-07-2018